Vår?

Är våren på väg nu?

Jag hoppas det iaf, det är så skönt nu när solen värmer igen. Jag längtar tills gräset blir grönt igen!!

Blir så trött, måste snart lämna in bilen… Fick ett par anmärkningar på besiktningen, så måste vi fixa till backspegeln… Men det var ju faktiskt inte mitt fel att garageporten inte är större :P
Snart blir plasten runt om hel igen iaf :)

Så håller min mobil på att dumma sig med, i helgen stängde den av sig själv 2 ggr, nu i veckan har den inte gjort det, men vi får väl se. Vill inte behöva lämna in den…

Funderar på vad jag ska ha på mig på påskafton, det blir hem till mamma och äta.

Tror nog iaf att jag ska våga mig på att ha vår jackan då :)

På önskan av Tilda (jag tog det iaf som en önskan om det) så kommer det lite mer bilder från Thailand :P

hemma

mitt klumpiga fan skap, hade skirivit en jätte lång text om semestern, skulle lägga in en bild, glömmer och spara, och vips så är allt borta... faaan...

iaf, kände att det var dags att uppdatera lite nu när vi har varit hemma ett par dagar.

Vi hade en helt underbar semester, även fast det blev endel missöden, tv skärmarna på vägen dit pajade efter typ en timme, min resväska gick inte att få upp när vi kom fram så vi fick åka till någon som kunde lirka upp låset, ac-n på hotellet rasade ihop och funkade inte normalt = otroligt varmt på nätterna, M snubblade när vi skulle hoppa av båten efter en utflykt, tappar väskan, i väskan ligger kameran = trasig kamera, jäkla sand och vatten.

Vi bodde iaf på den mysigaste lilla ön man kan tänka sig, Koh Mook. Det fanns ingen nämnvärd shopping, endast ett par restauranger och en bar, den på hotellet. Men det gjorde inte ett dugg. Vi ville ha det lugnt, och det fick vi verkligen. Vill man festa så ska man definitivt välja en annan ö.

Dagarna bestod av sol och bad och ett par utflykter.
En dag åkte vi på en snorkel tur till en ö som heter Koh Rok, själva ön är typ en nationalpark, jätte fin strand och vattnet var verkligen klarbått, men ön i sig var ganska skitig och nästan lite äcklig med allt skräp. Och toaletterna ska vi inte ens prata om.
På ön så såg vi en varan, samtidigt som det var lite läskigt så var det häftigt :)
Det var när vi kom hem därifrån som M plumsade ner väskan i vattnet, nu kan vi skratta åt det, men inte då :P

En annan dag så åkte vi i en longtail båt runt Koh Mook, då blev det oxå lite snorkling och en tur in i Emerald Cave, man simmade typ in i berget i en kolsvart tunnel, och sen när man väl kom fram så var det som typ en liten lagun eller vad man nu ska säga, det var massor av träd och buskar och sånt, och det fanns inget "tak" utan det var öppet hela vägen. Det var lite obehagligt att simma in i grottan eftersom att det var så väldigt mörkt, man såg typ inte handen framför sig, ännu mindre vart väggarna var. Men med tanke på att jag sitter här så gick det ju bra :)

Vi bestämde oss oxå för att åka till Koh Lanta, så vi gjorde slag i saken och åkte dit med speedboat, tog typ 1,5 timme. Vi stannade i 2 nätter, och där blev det lite shopping iaf. M sydde upp en kostym och vi köpte en stooooor tavle som numera hänger över vår soffa. Det roliga är att om man ställer tavlan på högkant så är den högre/längre än mig. Det ni :)

Det tråkigast var att åka hem, som alltid :P
Det här är nog ärligt talat den värsta jet lagen som jag har varit med om, vi landadt i torsdags kväll och jag har fortfarande inte kommit in i den svenska tiden helt, jag trodde att det var att komma hem som skulle vara det lätta, men icke.

Jaja, nu ska jag slänga upp lite bilder och sen krypa ner i sängen, är helt slut.

bye bye

snart :P

Imorgon åker vi.
Ska ta och packa ner det sista och sen hoppas jag på en god natts sömn då jag troligen inte lär sova något på planet imorgon natt.

Men men, det gör inte så mycket när vi ska till värmen :)